2020. április 22., szerda

Mesterházy Attila kollégánk, szerzőtársunk hazatért Afrikából!

Index - Belföld - "Egyedüli fehérként koronának szólították a városban"

Akik ismerik nem csodálkoznak rajta, de Mesterházy Attila idén is Afrikába látogatott botanizálni. Ezúttal a világ egyik legveszélyesebb országába, a Kongói Demokratikus Köztársaságba indult, még a járvány kitörése előtt. Célja szokás szerint palkafélék (Cyperaceae) és vízinövények vizsgálata, keresése és gyűjtése volt. Attila a Kitaibelia folyóiratunkhoz érkezett egy cikk lektorálását még elutazása előtt elvállalta, és március 13-án email-ben a következőt írta: „Már átnéztem és lenne pár megjegyzésem, de időközben elutaztam Kongóba ahonnét ápr 3-án jövök meg. Jó lesz még azon a hétvégén?” Ezek után probáltam telefonon keresni (sikertelenül), ha teheti mielőbb induljon haza, mert lehetséges, hogy nem lesz olyan egyszerű hazatérnie, amint előzetesen gondolta. Március 20-án email-ben érdeklődtem, hogy sikerült-e hazajutnia. Erre április 7-én kaptam a következő választ: „Sajnos nem, egyelőre Ruandáig verekedtem el magam, itt meg karanténba tettek. Sajnos egyenlőre semmi biztosat nem tudok mondani a hazajutást illetően. Fontos ügyben kerestél? Hívást itt nem tudok fogadni...” Végül április 17-én hívott fel immár itthonról: hazaékezett. Azt mondta, telefonon nem lenne egyszerű elmesélni a történteket… De most már az Indexen is olvashatunk róla…

Köszöntünk idehaza Attila!
És köszönet mindenkinek aki segített hazajutni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése