2020. április 22., szerda

Karantén-botanika: egy 30 éves diapozitívról


Ma este a feleségem – karantén indukált rendcsinálás közben – évtizedes elheverő papírok között egy bekeretezett diapozitívot talált. Íme:


Elméláztam kissé felette. 1990. február 10-én (nyilván a vizsgaidőszak végeztével) elutaztam vonattal Nagyharsányba, hogy lefényképezzem a magyar kikericset. Hazaérkezés után 7-10 nappal kézhez kaptam az előhívott filmet, amelyet kisollóval négyzetekre („kockákra”) vágtam, amelyeket diakeretbe helyeztem. Egy papírlapból akkora fecniket vágtam ki, amely elfér egy diakeret egyik oldalán, erre 2 milliméteres betűkkel felírtam a fajnevet, valamint a készítés helyét és idejét. Ezután a fecnit cellux-szal felragasztottam a keretre. (Manapság, a digitális fényképezés idején kissé másként megy mindez.)
Mindennek idén volt harminc éve. A képet beszkennelés után megtekintve megállapítható: nem érte meg a fáradságot…

Ennyire futotta...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése